1. Polikarpov S. A., Semenov A. L. Mathematics for the 21st century school: The Russian experience and international prospects. In: Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education (ICME-13) [Internet]; 2016; Hamburg. Ed. by Gabriele Kaiser. Cham, Switzerland: Springer International Publishing AG; 2017 [cited 2020 Oct 25]; p. 675–676. Available from: https://www.springer.com/gp/book/9783319625966
2. Artyukhina A. I., Velikanov V. V., Velikanova O. F., Tretyak S. V., Chumakov V. I. Challenge of digital economy – digital transformation of education. In: European Proceedings of Social and Behavioural Sciences (EpSBS). International Conference on Research Paradigms Transformation in Social Sciences (RPTSS 2018); 2018; Irkutsk. Vol. 50. Nicosia: Future Academy; 2018. p. 74–84. DOI: 10.15405/epsbs.2018.12.10
3. Kapur R., Byfield V., Del Frate F., Higgins M., Jagannathan S. The digital transformation of education. In: Mathieu P. P., Aubrecht C. (eds.). Earth observation open science and innovation [Internet]. ISSI Scientific Report Series. Vol. 15. Cham, Switzerland: Springer; 2018 [cited 2020 Oct 25]. p. 25–41. Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-319-65633-5_2
4. Balkin J. M., Sonnevend J. The digital transformation of education. In: Greenhow C., Sonnevend J., Agur C. (eds.). Education and social media: Toward a digital future. Cambridge, MA: MIT Press; 2016. DOI: 10.7551/mitpress/9780262034470.001.0001
5. Pogorelova E. V., Efimova T. B. Digital transformation of education, science and innovations. In: Ashmarina S., Vochozka M., Mantulenko V. (eds.). Digital age: Chances, challenges and future [Internet]. ISCDTE 2019. Lecture Notes in Networks and Systems. Vol. 84. Cham, Switzerland: Springer; 2020 [cited 2020 Oct 25]. Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-030-27015-5_7
6. Tarman B. The digital divide in education. In: International Conference for the History of Education, ISCHE XXV [Internet]; 2003 Jan [cited 2020 Oct 25]; p. 1–28. Available from: https://www.researchgate.net/publication/215593349_The_Digital_Divide_in_Education
7. Bilyalova A., Salimova D., Zelenina T. Digital transformation in education. In: Antipova T. (eds.). Integrated Science in Digital Age. [Internet] ICIS 2019. Lecture Notes in Networks and Systems. Vol. 78. Cham, Switzerland: Springer; 2020 [cited 2020 Oct 25]. Available from: https://doi.org/10.1007/978-3-030-22493-6_24
8. Balyer A., Öz Ö. Academicians’ views on digital transformation in education. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET) [Internet]. 2018 [cited 2020 Oct 25]; 5 (4): 809–830. Available from: http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/441/295
9. Meiller Y. Digital transformation, covid-19 crisis, digital transformation. ESCP Impact Paper № 2020-36-EN. ESCP Business School; 2020. p. 1–9.
10. Giannakoulopoulos A., Limniati L. Rethinking the digital divide in education. In: EDULEARN18 Proceedings. 10th International Conference on Education and New Learning Technologies; 2018; Palma de Mallorca, Spain. p. 8862–8867. DOI: 10.21125/edulearn.2018.2072
11. Bannykh G., Kostina S. The digital divide in education as a challenge to the development of the territory. In: INTED2018 Proceedings. 12th International Technology, Education and Development Conference; 2018; Valencia; Spain. p. 3753– 3757. DOI: 10.21125/inted.2018.0726
12. Smyth G. Wireless technologies bridging the digital divide in education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET) [Internet]. 2006 [cited 2020 Oct 25]; (1) 1. Available from: https://www.researchgate.net/publication/26537054_Wireless_Technologies_Bridging_the_Digital_Divide_in_Education
13. Hartnett M. Digital divides. Oxford Bibliographies [Internet]. 2019 Aug 28 [cited 2020 Oct 25]. Available from: https://www.oxfordbibliographies.com/view/document/obo-9780199756810/obo-9780199756810-0222.xml
14. Byrne J. Defeating the digital divide. Mount Royal Undergraduate Education Review [Internet]. 2015 [cited 2020 Oct 25]; 1 (3). Available from: https://mrujs.mtroyal.ca/index.php/mruer/article/view/312 DOI: https://doi.org/10.29173/mruer312
15. Королева Д. О., Адамович К. А., Хавенсон Т. Е. Опыт российских педагогов в проведении дистанционных занятий [Электрон. ресурс] // Информационно-аналитические материалы Мониторинга экономики образования по результатам статистических и социологических обследований. 2020. № 6. Режим доступа: https://goo.su/2oFf (дата обращения: 25.10.2020).
16. Исаева Н. В., Каспржак А. Г., Кобцева А. А., Цатрян М. А. Школьный барометр. COVID-19: ситуация с учением и обучением в российских школах [Электрон. ресурс] // Аналитический бюллетень НИУ ВШЭ об экономических и социальных последствиях коронавируса в России и в мире. 2020. № 6. С. 92–109. Режим доступа: https://www.hse.ru/mirror/pubs/share/373732979. pdf (дата обращения: 25.10.2020).
17. Хавенсон Т. Е., Котик Н. В., Королева Д. О. Цифровая технологическая готовность школьных учителей [Электрон. ресурс] // Информационно-аналитические материалы Мониторинга экономики образования по результатам статистических и социологических обследований. 2020. № 8. Режим доступа: https://goo.su/2oaZ (дата обращения: 25.10.2020).
18. Мерцалова Т. А., Заир-Бек С. И., Анчиков К. М. Региональные системы общего образования в условиях массового перехода на дистанционное обучение [Электрон. ресурс] // Информационно-аналитические материалы Мониторинга экономики образования по результатам статистических и социологических обследований. 2020. № 5. Режим доступа: https://goo.su/2obe (дата обращения: 25.10.2020).
19. Павленко К. В. Наличие устройств для дистанционного обучения в семьях [Электрон. ресурс] // Информационно-аналитические материалы Мониторинга экономики образования по результатам статистических и социологических обследований. 2020. № 9. Режим доступа: https://goo.su/2ODI (дата обращения: 25.10.2020).
20. Назаров В. Л., Жердев Д. В. «БОЛЬШАЯ ИГРА» v. 2.0: Россия в глобальном информационном пространстве: монография / вступительная статья А. Л. Семенова [Электрон. ресурс]. Екатеринбург: Издательство Уральского университета, 2018. 304 с. Режим доступа: http://elar.urfu.ru/handle/10995/66049 (дата обращения: 25.10.2020).