The new coronavirus infection pandemic has certainly changed all spheres of human activity, the healthcare system was completely transformed and reassignment in a short time The built model of a personalized approach to each patient was replaced by the provision of health services to groups of patients with similar symptoms of the disease and severity, and conditions not associated with coronavirus infection, anyway, took a back seat Since the announcement of the COVID-19 pandemic, the main human and material resources have been directed at combating the new infection To date, almost every country has cases of coronavirus infection The planned surgical care was temporarily stopped, what could not but affect the outcomes of diseases A special category of patients is represented by patients with diagnosed malignant neoplasms, the delay in treatment of which can significantly reduce the life expectancy and/or quality of life The current state of the problem served as a catalyst for the development of telemedicine technologies, which simplified communication in the patient-physician and physician-physician relationship Urinary tract infections are one of the most common reasons for visiting a urologist, which implies the prescription of antibacterial drugs However, in a pandemic, remote prescription of these drugs is limited by the lack of face-to-face specialist consultations This enabled make it possible to use drugs based on bacteriophages Patient management problems were solved by using distance counseling techniques In this article we present an algorithm for providing urological and oncourological care to patients in the context of the COVID-19 pandemic, as well as an overview of the existing world practice in the implementation of telemedicine consultations in the current epidemiological situation Пандемия новой коронавирусной инфекции, безусловно, изменила многие сферы деятельности человека, причем в первую очередь в течение короткого времени была полностью преобразована и перепрофилирована система здравоохранения Выстроенную модель персонифицированного подхода к каждому пациенту заменило оказание медицинской помощи группам больных со схожими симптомами заболевания и тяжестью течения, а патологии, не связанные с коронавирусной инфекцией, так или иначе отошли на второй план С момента объявления пандемии COVID-19 основные человеческие и материальные ресурсы были направлены на борьбу с новой инфекцией Во многих странах временно прекращено оказание плановой хирургической помощи, что не могло не сказаться на исходах тех или иных заболеваний Отдельную категорию представляют пациенты с выявленными злокачественными новообразованиями, промедление лечения которых может существенно снизить продолжительность и/или качество их жизни Современное состояние проблемы послужило катализатором для развития телемедицинских технологий, что упростило коммуникацию в отношениях пациент-врач и врач-врач Инфекции мочевыводящих путей являются одной из наиболее частых причин обращения к врачу-урологу, что подразумевает назначение антибактериальных препаратов Однако в условиях пандемии дистанционно назначение данных лекарственных средств ограничено отсутствием очных консультаций специалиста Это позволило в большей степени применять препараты на основе бактериофагов Проблемы курации пациентов были решены с помощью методик дистанционного консультирования В данной статье представлены алгоритм оказания урологической и онкоурологической помощи пациентам в условиях пандемии COVID-19, а также обзор существующей мировой практики по реализации телемедицинских консультаций в настоящей эпидемиологической обстановке